18. september 2014

Førstehjelpskoffert for damer over 50


Her er førstehjelpskofferten jeg lagde til min gode venninne.
En sånn koffert har jeg hatt lyst til å lage lenge:)
 Matrialer jeg har brukt på kofferten:
Mønsterak: Maja design, Vintage autumn basics.
Punch: Martha Stewart Tall: Sizziy, brenda walton
Roser: Storyteller. Perlebånd


På baksiden hadde jeg stempelet med dette
 flotte stempelet fra Ka Boks.


Det var så mye jeg ville ha i kofferten, 
men jeg fikk ikke plass til alt jeg hadde tenkt.


De 7 glassene inneholder:
Angrepiller- Brukes for å ta tilbake alt du angrer på av ting du har sagt
                                       og gjort, og ting du ikke har sagt og gjort.                                 
Allergipiller- Mot hybelkaniner og store klesvask, brukes de dagene man 
trenger å overse dette.
  Superpiller- Brukes for anledninger som ikke er dekket av de andre pillene.
      Kan også brukes om det er tomt for de andre pillene 
du skulle hatt der og da!
Huskepiller- Når hukommelsen ikke virker som den skal.
Tålmodighetspller- Påfyll av tålmodighet, brukes når ekstra tålmodighet
 er nødvendig i hverdagen.
Piller mot kroppslig forfall- Bør inntas hver dag etter fylte 50 år.
Piller mot grått hår- Motvirker grått hår, tas gjerne sammen med en bit
oppmuntrene sjokolade.


Her har jeg laget en eske som er passe til en liten pakke med klinex.
Har brukt samme mønsterark som på kofferten, vantagebilde, blomster og perler.


Tag dies: fra Magnolia


Eske til en 200g melkesjokolade.
Stempelet på sjokoladen er fra Kort & Godt


Andre ting jeg hadde i kofferten:


Under:
Strikker- Ved behov for å være fleksibel.
Klesklyper- Når rynkene detter ned,og det ikke lenger hjelper med ansiktsmaske.
Telys - Brukes for å lyse opp en ellers mørk og grå hverdag.
Visp- For å blande i sammen hverdagens mange gjøremål.
Kart - Så du ikke går deg vill på dine eldre dager.
Kjevetrimmere - (tyggegummi) En til to biter tygges, for å holde 
kjevemusklene i form til å deligere husarbeide i hjemmet.
Blokk og blyant - Brukes når huskepillene ikke lenger har noe effekt.

Dette ble ett langt innlegg, men jeg måtte jo få med alt:))


Jeg delta med denne kofferten hos:


Takk for at du tar deg tid til å besøke bloggen min:)
Klem fra Henriette

8 kommentarer:

  1. wawwww så super flot ♥

    10000 tak for at du deltager på Card and scraps udfordring.

    knuzzzz ♥

    SvarSlett
  2. Wow sier jeg og , så vakker koffert. Med flotte ,morsomme ting oppi. En kjempefin gave , klem Synnøve

    SvarSlett
  3. Hoi Henriette,
    Ik zit te genieten van je prachtige koffer met inhoud voor de 50 jarige dame! Fantastisch uitgevoerd en je zal dit prachtige kado maar ontvangen! geweldig hoor....grote dosis humor ook!
    Fijne dag en groetjes van Gerie

    SvarSlett
  4. Den var råstilig Henriette, så mye morsomt innhold og flotte tekster :) Tenker jubilanten ble fornøyd :) Ha en fin dag! God klem

    SvarSlett
  5. Super kuffert....
    Tak fordi du deltager i udfordringen på Card & Scrap

    SvarSlett
  6. En fantastisk koffert med et kreativt og oppmuntrende innhold for oss damer over 50.

    SvarSlett
  7. Denne var utrolig kul!!! Trengte virkelig noen gode ideer til kommende 50 årsdager :) Tuuuusen takk :)
    stor klem,

    SvarSlett
  8. Kul koffert! VEldig bra for oss over 50... og sikkert for mange under 50 også! Humor i dette, og det trenger vi kanskje aller mest!

    SvarSlett